10 עצות הזהב לטיפוח ויופי

טיפוח ויופי הוא נושא שמעסיק את האדם אולי כבר משחר האנושות. כבר בעתות קדומות, נהגו בני האדם לרקוח מרקחות מצמחים וחומרים שונים שסיפק להם הטבע, למטרות טיפוח אישי. ההיסטוריה מלמדת שאידאל היופי השתנה מעת לעת, ועמו השתנתה בהתאם שגרת הטיפוח והיופי. ככל שהשתכללה הטכנולוגיה שבידי האדם, כך התפתח והשתכלל תחום הקוסמטיקה והוליד פתרונות קוסמטיים יותר ויותר יעלים.

כיום, עומד לרשותכם מגוון רחב ומבלבל של מוצרי טיפוח וטיפולים קוסמטיים מתקדמים ביותר; איך אפשר לדעת מה באמת חשוב ויעיל, מתוך אותו מגוון עצום של מוצרים וטיפולים? מה הן אבני היסוד לטיפוח אישי מוצלח, מבלי להתבלבל מהשפע שמציע לכם שוק הקוסמטיקה? במאמר שלפניכם, תמצאו 10 עצות זהב לשמירה על שגרת טיפוח ויופי מושלמת.

מזיקנה לזיקנה: שני סוגים של הזדקנות

זיקנה טבעית היא תהליך בלתי נמנע. סופו של כל יצור חי להזדקן, ולמות. אבל האם ידעתם שקיים סוג נוסף של זקנה – שונה מתהליך ההזדקנות הטבעי של הגוף – שאת אותותיה ונזקיה אפשר לצמצם?

למעשה, קיימים 2 סוגים שונים של תהליכי הזדקנות: הזדקנות פנימית והזדקנות חיצונית.

  • הזדקנות פנימית:

הזדקנות פנימית נגרמת על ידי גנים שאדם יורש מהוריו. תהליך הזדקנות טבעי (פנימי), הוא תהליך מתמשך ובלתי נמנע, אשר מתחיל בערך באמצע שנות העשרים לחיינו. בתהליך זה, חלה האטה בקצב ייצור הקולגן והאלסטין בגוף, והתחלופה של תאי עור חדשים מאטה גם היא. למרות שתהליך זה מתחיל כבר באמצע שנות העשרים – סימניו יבואו לידי ביטוי חיצוני לרוב רק בגיל מאוחר יותר.

הסימנים הנפוצים של הזדקנות פנימית הם קמטוטים, עור דק יותר ופגיע יותר, אובדן שומן פנים ("איבוד נפח" באזור הלחיים וארובות העיניים) הידלדלות עור הידיים והצוואר, שיער מאפיר, ועוד.

  • הזדקנות חיצונית:

על הזדקנות זו נתעכב במאמר זה. הזדקנות חיצונית היא הזדקנות שבשונה מהזדקנות פנימית, תלוייה ונגרמת כתוצאה מאורח החיים שמקיים האדם, ולכן היא גם נמנעת. הזדקנות חיצונית נגרמת על ידי גורמים סביבתיים כמו עישון, הרגלי שינה לקויים, חשיפה מוגברת ולא מוגנת לקרני השמש, זיהום אוויר, ועוד.

בכדי להימנע מהזדקנות חיצונית מואצת, חשוב להימנע מקיום אורח חיים קלוקל, הכולל גורמים מזיקים כגון:

  • חשיפה לא מבוקרת ולא מוגנת לשמש
  • עישון
  • הרגלי שינה לקוים, מחסור בשינה איכותית של לפחות 7-8 שעות בלילה.
  • תזונה קלוקלת, מחסור באבות מזון חינויים המצויים במזונות אשר קרובים לטבע. צריכה מוגזמת של מוצרי מזון מעובדים, עתירי שומן, סוכר וצבעי מאכל.
  • מתח נפשי, חוסר איזון פנימי.

10 טיפים לשגרת טיפוח ויופי מנצחת

האם טיפוח באמת חשוב עד כדי כך? מאיזה גיל צריך להתחיל? באילו חומרים חשוב להשתמש? שמירה על חוקי היסוד של שגרת טיפוח ויופי נכונה ומועילה, עשויה בהחלט למנוע תהליך הזדקנות חיצונית מואצת ולהעניק לכם שנים ארוכות של יופי ובריאות. לגזור ולשמור.

  1. וותרו על הסיגריות. עישון הורג אתכם מבפנים – ומבחוץ. לא נרחיב כאן על נזקי העישון המרובים, הנוגעים כמעט לכל מערכות הגוף. רק נציין כי לעישון השפעה שלילית מאוד גם מבחינה קוסמטית; עשן הסיגריות מכיל גורמים מחמצנים, ומעל ל-4000 חומרים כימיים מזיקים, שמזיקים קשות גם למראה העור שלכם, נוסף על הנזקים הפיזיים האחרים להם הם גורמים. אם מראה העור שלכם חשוב לכם – וותרו על העישון.
  2. אכלו טוב. תזונה נכונה חשובה מאוד לשמירה על הבריאות ובכללה, מראה העור. הימנעו או צמצמו ככל הניתן צריכה של מזונות מעובדים, עתירי שומן, סוכר וצבעי מאכל. הקפידו לכלול בתזונה היומית שלכם ירקות ופירות טריים, קטניות ודגנים מלאים ושומן ממקור בריא. אכילה של מזונות קרובים לטבע – תטפל בכם מבפנים אל החוץ. תזסונה נכונה היא טיפול קוסמטי בפניי עצמו.
  3. שתו מספיק מים. מים הם מקור החיים. הגוף האנושי לא יכול להתקיים בלי מים. חשוב מאוד להקפיד על שתייה מספקת של מים – לא פחות מדי ולא יותר מדי. ברחבי הרשת ניתן למצוא מחשבונים לחישוב כמות המים הנדרשת לפי נתוניו הפיזיים האישיים של כל אדם.
  4. שנו טוב. שינה טובה חשובה מאוד גם היא. שינה איכותית היא שינה רגועה ונינוחה, ללא הפרעות, אשר אורכת בין 7-8 שעות בלילה. רצוי שלא לאכול כשעתיים שלוש לפניי השינה, על מנת שלא להכביד על הגוף.
  5. וותרו על לחץ ומתח נפשי. לחץ ומתח נפשי הם גורמים הרסניים, פשוטו כמשמעו. אם אתם חווים סטרס או מצוקה רגשית – טפלו בעצמכם. קבלו עזרה, כמה שיותר מוקדם. אין במה להתבייש. כמעט כל אחד חווה לחץ נפשי בשלב כזה או אחר של חייו.
  6. פעילות גופנית היא לא בונוס, היא חובה. פעילות גופנית גם היא הכרחית לשמירה על בריאות תקינה, וכתוצאה מכך – נראות גופנית טובה.
  7. סרום טוב – הבסיס לעור טוב. סרום הוא למעשה תרכיז של חומרים פעילים, אשר חודרים דרך שכבת העור החיצונית ופועלים את פעולתם המיטיבה על העור בשכבות הפנימיות יותר שלו. אם יש מוצר שאסור לוותר עליו – זה סרום טוב. אפשר להתחיל להשתמש בסרום לקראת גיל 25-30, בכדי להעניק לעור "נקודת זינוק" טובה, למנוע ככל הניתן פגמי עור עתידיים – ולהביא לשימור של מצבו המטבי של העור.
  8. קרם לחות לפנים – כבר בגילאי ה-20. אין עור שלא זקוק ללחות. בין אם מדובר בעור שמן, יבש או מעורב. כל עור זקוק ללחות. בקרם לחות רצוי להשתמש מדי יום ביומו, וניתן להתחיל להשתמש בו כבר בשנות ה-20 לחיים.
  9. קרם עיניים. העיניים שלכם עובדות קשה מאוד במשך היום; הן מתרוצצות אנה ואנה, נאלצות להתמקד במסך מחשב ומסך טלפון מהבהב, לעתים למשך שעות ארוכות, והעור העדין שסביבן הוא עדין במיוחד ונוטה להיפגע בקלות. אל תזניחו את העיניים. קרם עיניים משובח יעשה את העבודה – הקפידו על מריחה לפחות פעם ביום.
  10. ניקיון העור. עור נקי – הוא הבסיס לעור בריא. הקפידו על הסרת איפור לפני השינה! אל תוותרו על שינה עם עור נקי, בכדי לאפשר לנקבוביות העור לנשום ולעור להתחדש. יחד עם זאת – חשוב שלא לנקות את העור יותר מדי. גם ניקיון מוגזם עשוי לפגוע בעור. שמרו על מינון נכון, בהתאם לצרכים האישיים של העור שלכם ובשימוש בחומרי ניקוי שמתאימים לו.

 

אהבתם? שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
WordPress Video Lightbox Plugin
גלילה למעלה